Klacht indienen

Klacht indienen
Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over uw bezoek en behandeling in ons ziekenhuis. Bent u echter ontevreden? Laat het ons weten. Dan kunnen wij samen met u zoeken naar een oplossing.
Ondanks onze inzet om u zo goed mogelijk te behandelen, kunnen er dingen gebeuren die u als onjuist of onterecht ervaart. Met uw opmerkingen of ervaringen kunnen wij de kwaliteit van onze zorg verbeteren. U kunt er van op aan dat wij uw klachten serieus nemen. Als u een persoonlijke toelichting wilt op het indienen van een klacht in het BovenIJ ziekenhuis, kunt u contact opnemen met de klachtenbemiddelaar (klachten functionaris).
Mogelijkheden om uw klacht in te dienen:
- Zelf uw ervaring bespreken
- Met ondersteuning van de klachtenbemiddelaar
- Via de klachtencommissie
Zelf uw ervaring bespreken
De snelste manier waarop de oorzaak van uw klacht weggenomen kan worden, is deze te bespreken met degene bij wie de klacht is ontstaan. U kunt uw klacht ook bespreken met de leidinggevende van de betreffende afdeling. Samen kunt u dan overleggen hoe het probleem opgelost kan worden. Vaak voorkomt zo’n gesprek verdere onduidelijkheden.
Ondersteuning van de klachtenbemiddelaar
Als u niet tevreden bent met de uitkomst van het gesprek met de direct betrokkenen kunt u de klachtenbemiddelaar inschakelen. U kunt dit ook direct doen. De klachtenbemiddelaar kan uw klacht onder de aandacht brengen van de betrokkene(n).
Klachtencommissie
Wij hopen dat uw klacht wordt opgelost na het bespreken ervan met de betrokkenen of na bemiddeling van de klachtenbemiddelaar. Als dit niet zo is of als u over uw klacht een uitspraak wenst, kunt u zich richten tot de klachtencommissie. Deze commissie is onafhankelijk.