Digitale zorg

Digitale zorg
Als patiënt van het BovenIJ kunt u gebruik maken van verschillende app’s en websites.
Op deze pagina vindt u een overzicht van digitale middelen in het BovenIJ.
BeterDichtbij
BeterDichtbij is een app waarmee u kunt beeldbellen en appen met zorgverleners van het BovenIJ.
Al onze poliklinieken zijn bereikbaar via BeterDichtbij. U kunt berichten en foto’s sturen of vragen stellen. U krijgt binnen 3 werkdagen antwoord. Via BeterDichtbij kunt u ook beeldbellen met uw arts.
Dit is op afspraak. Het beeldbellen is een digitaal consult. U hoeft dan niet naar het ziekenhuis te komen.
DigiD
Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Of dat nou bij de overheid is, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds. In het BovenIJ heeft u een DigiD nodig om te kunnen inloggen op Mijn BovenIJ. Via de website van DigiD kunt u iemand machtigen om mee te kijken in uw medisch dossier.
Mijn BovenIJ patiëntenportaal
Via het patiëntenportaal Mijn BovenIJ kunt u meekijken in uw medisch dossier. U kunt inloggen met uw DigiD. In Mijn BovenIJ vindt u uw afspraken, brieven, folders en uitslagen van onderzoeken. Voorafgaand aan uw afspraak, kunt u op Mijn BovenIJ alvast vragenlijsten invullen. Tot slot kunt u via Mijn BovenIJ online een afspraak maken bij onze bloedafnamepoli.
Online geboorteaangifte
Als uw kindje geboren wordt in het BovenIJ, dan kunt u online geboorteaangifte doen bij de gemeente Amsterdam. U hoeft dan niet meer naar het Stadsloket.
PATIENT+
De keuzehulp van PATIENT+ is een online tool die u helpt om beter te begrijpen wat goed is voor u in uw situatie. Als er een keuzehulp beschikbaar is, ontvangt u per e-mail een link met gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen. De keuzehulp geeft informatie over uw ziekte en de mogelijke behandelingen. Zo bent u goed voorbereid om samen met uw arts te beslissen over uw behandeling.
Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)
In een PGO app kunt u informatie downloaden van verschillen partijen, zoals uw huisarts, de apotheek en ziekenhuizen waar u ooit behandeld bent. Zo heeft u al uw zorginformatie op één plek.
Het BovenIJ is ook aangesloten op PGO. Dat betekent dat u uw BovenIJ-gegevens veilig kunt downloaden in een PGO app.
Thuismeten
Voor verschillende behandelingen in het BovenIJ is er de Thuismeten app.
U kunt met de Thuismeten app uw klachten bijhouden en eenvoudige metingen invoeren, die u thuis zelf doet. In de Thuismeten app vindt u ook informatie over uw ziekte en behandeling en krijgt u handige tips.
De zorgverlener kijkt op afstand hoe het met u gaat en neemt contact met u op als dat nodig is.
ZorgDomein
Als u door uw huisarts wordt verwezen naar het BovenIJ, gaat dat via ZorgDomein. Als patiënt ontvangt u een e-mail van ZorgDomein, of krijgt u een geprint bericht. U kunt inloggen op de website van ZorgDomein met een SMS-code om de verwijzing te bekijken, maar dat hoeft niet. In de e-mail of het geprinte bericht staat alle informatie die u nodig heeft.

Digituin BovenIJ
Heeft u moeite met de toegang naar Mijn BovenIJ of de BeterDichtbij app? Speciaal voor u hebben we de Digituin.
In het BovenIJ kunt u de Digituin inlopen voor hulp en uitleg bij onze digitale zorgmiddelen. U vindt de medewerkers van de Digituin in de centrale hal van het ziekenhuis. Zij kunnen u bijvoorbeeld helpen met inloggen op patiëntenportaal Mijn BovenIJ of het installeren en gebruiken van de BeterDichtbij app.
Bekijk Mijn BovenIJ