Zo houden wij onze kwaliteit hoog

golf
  1. Home
  2. Over BovenIJ
  3. Kwaliteit
  4. Zo houden wij onze kwaliteit hoog

Zo houden wij onze kwaliteit hoog

In het BovenIJ ziekenhuis proberen we goede zorg te leveren aan al onze patiënten. We vinden het belangrijk dat de kwaliteit van onze zorg goed blijft én steeds beter wordt. Hiervoor moeten we aan hoge eisen voldoen.  

Keurmerk ziekenhuizen

Het BovenIJ ziekenhuis heeft het kwaliteitskeurmerk voor ziekenhuizen gekregen van Qualicor Europe. Dit betekent dat ons ziekenhuis aan de strenge regels voor goede zorg voldoet. Ook hebben we dit keurmerk gekregen omdat we blijven werken aan verbetering.

‘We zijn er trots op dat we met elkaar hebben laten zien dat onze kwaliteit in orde is’, zegt Edwin van der Meer, voorzitter Raad van Bestuur van het BovenIJ. ‘Zo bestaat ons motto “zorg goed voor elkaar” niet alleen uit woorden, maar geven we het ook echt inhoud.’

Prestatie-indicatoren

Het BovenIJ ziekenhuis vult verschillende verplichte vragenlijsten in, van bijvoorbeeld de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) en Zorginstituut Nederland. De uitslag laat zien hoe hoog ons ziekenhuis scoort als het gaat om goede zorg. De uitslagen van Zorginstituut Nederland vindt u op www.ziekenhuischeck.nl.

Goede zorg van medewerkers

Alle artsen en verpleegkundigen van het BovenIJ ziekenhuis staan ingeschreven bij het BIG-register. Dit betekent dat ze genoeg kennis en ervaring hebben om hun werk goed te doen. Om ingeschreven te blijven in het BIG-register, moeten ze elk jaar aan een aantal eisen voldoen. Dankzij het BIG-register weten ziekenhuizen én patiënten dat hun zorgverlener goede zorg kan geven.

Calamiteiten

Als er iets misgaat bij uw onderzoek of behandeling, kan de patiënt gewond raken of zelfs doodgaan. Dit noemen we een calamiteit. Als er een calamiteit is, moet het BovenIJ ziekenhuis dit melden bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd. Er wordt dan onderzocht wat er precies is misgegaan, zodat we hiervan kunnen leren. Zo kunnen we dit in de toekomst voorkomen.

Horizontaal Toezicht

Bij goede kwaliteit van zorg hoort ook dat de registratie van zorg en alle bijbehorende processen goed voor elkaar zijn. Binnen onze organisatie zijn daarvoor allerlei controles ingesteld.

Horizontaal Toezicht wil zeggen dat de zorgverzekeraar er vertrouwen in heeft dat het BovenIJ het gehele proces van zorgregistratie en ICT met bijbehorende controles goed op orde heeft. Het BovenIJ heeft - met terugwerkende kracht vanaf 2021 - goedkeuring van de verzekeraars om over te gaan op Horizontaal Toezicht.

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem. Als u verder surft, accepteert u onze cookies.

Terug naar bovenScroll naar boven