Veelgestelde vragen over

Kosten

golf
  1. Home
  2. Veelgestelde vragen
  3. Kosten

Kosten

Eigen risico

Ja. Is uw situatie niet levensbedreigend? Ga dan eerst naar de huisarts of huisartsenpost. Voor een bezoek aan de huisarts of de huisartsenpost hoeft u geen eigen risico te betalen. Als het nodig is, verwijst de huisarts u door naar het ziekenhuis.

Huisartsenpost Noord https://www.huisartsenpostenamsterdam.nl/locatie/huisartsenpost-noord/

 

Nee. Is uw situatie niet levensbedreigend? Ga dan naar de huisarts of huisartsenpost. Voor een bezoek aan de huisarts of de huisartsenpost hoeft u geen eigen risico te betalen. Als het nodig is, verwijst de huisarts u naar het ziekenhuis. De huisartsenpost is 24 uur per dag open.

Huisartsenpost Noord https://www.huisartsenpostenamsterdam.nl/locatie/huisartsenpost-noord/

Iedereen die 18 jaar of ouder is, betaalt eigen risico. Dit betekent dat uw zorgverzekeraar pas vanaf een bepaald bedrag uw zorg betaalt. Dus als u bijvoorbeeld een eigen risico van € 400 hebt, dan moet u tot € 400 zelf het onderzoek of de behandeling betalen. Boven de € 400 betaalt uw zorgverzekeraar verder voor de behandeling. Uw zorgverzekering moet deze zorg dan wel in het pakket hebben. Verder lezen over eigen risico

BovenIJ brengt een schriftelijk consult, belconsult of beeldbelconsult in rekening bij u of uw zorgverzekeraar. Dit zijn zogenoemde e-consulten. Een e-consult is gelijk aan een consult met uw arts in het BovenIJ. Ook e-consulten kunnen meetellen voor het eigen risico dat u moet betalen.

BovenIJ brengt een schriftelijk consult, belconsult of beeldbelconsult in rekening bij u of uw zorgverzekeraar. Dit zijn zogenoemde e-consulten. Een e-consult is gelijk aan een consult met uw arts in het BovenIJ. Ook e-consulten kunnen meetellen voor het eigen risico dat u moet betalen.

Ja. Zorgverleners werken volgens de eisen van hun beroepsgroep. Dat betekent dat ze werken volgens methoden en technieken die vastgelegd zijn. Maar dat betekent niet dat ze aansprakelijk zijn voor het resultaat van de behandeling.

Is de zorg niet zoals u had gehoopt? Heeft u het gevoel dat u schade heeft geleden? Dan willen wij graag met u in gesprek over uw ervaring om te kijken wat wij voor u kunnen doen. Lees wat u kunt doen bij schade door de behandeling.

Tarieven

Er zijn verschillende redenen waarom u de factuur thuis krijgt:

  • U moet een eigen bijdrage betalen voor de behandeling.
  • U bent poliklinisch bevallen.
  • Uw zorgverzekeraar heeft voor uw behandeling geen contract afgesloten met het BovenIJ ziekenhuis (of wel een contract, maar uw behandeling komt niet in de polis voor).
  • Uw verzekeringsgegevens zijn onjuist of niet bekend bij ons.
  • Uw verwijsbrief ontbreekt.

In alle andere gevallen gaat uw rekening rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar. Mogelijk brengt de zorgverzekeraar uw eigen risico bij u in rekening.

Een eerste gesprek met de arts wordt als eenmalig advies in rekening gebracht. Ook als u daarna geen behandeling krijgt, sturen we een factuur.  

U kunt in drie stappen uw factuur controleren:

  1. Bekijk de declaratiecode of zorgproductcode op uw rekening of vergoedingenoverzicht.
  2. Zoek de prijs die hoort bij de codes.
  3. Vraag uw zorgverzekeraar naar de prijs die is afgesproken met het BovenIJ ziekenhuis.

Vervoer

Ut hendrerit risus vitae dolor tempus ornare. Integer et tortor a felis sodales lobortis. Fusce pellentesque egestas efficitur. Nam orci tellus, condimentum a dolor at, ultricies tincidunt leo. Proin maximus mauris eu dolor pellentesque, ut pretium turpis imperdiet. Morbi non tempor neque. Vestibulum semper mauris et tempus porta. Nullam sit amet urna fringilla, congue nunc vitae, suscipit mauris. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae;

In hac habitasse platea dictumst. Integer eget commodo massa. Fusce convallis sagittis quam a interdum. Nulla sit amet congue ipsum, vitae sagittis urna. Curabitur ac congue nunc. Mauris aliquam ullamcorper velit, id egestas urna tempor vitae. Nullam magna lorem, fringilla vitae tortor ac, facilisis egestas dolor. Sed vel ullamcorper dui. Aenean in nibh sollicitudin, vestibulum justo et, cursus magna. Integer nunc ante, interdum vitae turpis eu, tristique commodo arcu. Morbi euismod egestas metus, in viverra ipsum elementum sed. Fusce pharetra risus at congue rutrum.

Morbi eget placerat ipsum, eget mattis diam. Morbi consectetur porta quam at maximus. Fusce varius ante risus, id imperdiet arcu tincidunt euismod. Etiam eget elementum neque, ut sagittis erat. Aliquam metus diam, aliquam a eros ut, tempor ultrices dui. Aenean ultrices vitae orci quis lobortis. Mauris porta felis sed dignissim mattis.

Rekening

U krijgt gemiddeld 3 maanden na de behandeling de rekening. Soms kan dit zelfs 1 jaar duren. Dit is normaal.

Er zijn verschillende redenen waarom u de rekening thuis krijgt:

  • U moet een eigen bijdrage betalen voor de behandeling.
  • U bent poliklinisch bevallen.
  • Uw zorgverzekeraar heeft voor uw behandeling geen contract afgesloten met het BovenIJ ziekenhuis.
  • Uw verzekeringsgegevens zijn onjuist of niet bekend bij ons.
  • Uw verwijsbrief ontbreekt.

Eerlijk gezegd zou ik voorgaande vraag weglaten, niet heel aannemelijk dat deze vraag wordt gesteld?

In alle andere gevallen gaat uw rekening rechtstreeks naar uw verzekeraar.

Mogelijk brengt de verzekeraar uw eigen risico bij u in rekening.

Ja, een eerste gesprek met de arts wordt als eenmalig advies in rekening gebracht. Dus ook als u daarna geen behandeling krijgt.

U kunt de DOT zorgproductcode invoeren op de website van de Nederlandse Zorgautoriteit. U krijgt dan de omschrijving van uw behandeling. Voorgaande vraag zou ik schrappen. Wie vraagt zich dit af??

Zijn uw gegevens bij ons niet bekend of bent u niet verzekerd? Dan geldt de bezoekersprijs van het ziekenhuis. Heeft uw verzekeraar een contract met het BovenIJ ziekenhuis? Dan kunt u de prijs van uw behandeling opvragen bij uw zorgverzekeraar. Deze prijzen zijn anders dan de bezoekersprijzen. Klik hier voor de bezoekersprijzen van het BovenIJ ziekenhuis.

https://www.bovenij.nl/BovenIJ/Patient/Kosten-en-verzekering.html#tocBK_50

Ja, u kunt hiervoor contact opnemen met de financiële administratie van het BovenIJ ziekenhuis.

Bel naar 020 - 634 6352 of 020 - 634 6353, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 - 16.30 uur.

Of stuur een brief naar:

BovenIJ ziekenhuis
t.a.v.  Financiële administratie
Postbus 37610
1030 BD  Amsterdam

Per mail: Financiële administratie

U kunt uw rekening altijd indienen bij uw verzekeraar. De vergoeding die u krijgt hangt af van uw polisvoorwaarden. Voor meer informatie en vergoedingen kunt u contact opnemen met uw verzekeraar.

Het BovenIJ ziekenhuis is verplicht om de rekening te sturen naar de verzekeraar die bij de start van de behandeling uw verzekeraar was. Dit betekent dat uw oude verzekeraar de rekening krijgt.

Staat uw vraag er niet tussen?

Vertel het ons

Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem. Als u verder surft, accepteert u onze cookies.

Terug naar bovenScroll naar boven