Veelgestelde vragen coronavirus

U bevindt zich hier: Home | Veelgestelde vragen coronavirus

Veelgestelde vragen coronavirus

Veelgestelde vragen over coronavirus Covid-19

Algemeen


Afspraak

  • Mag een begeleider mee naar mijn afspraak?

    Nee, u kunt geen begeleider meenemen naar uw afspraak bij de polikliniek. Wel kunt u toestemming vragen van uw behandelend arts om een begeleider mee te nemen. U vraagt toestemming aan bij de polikliniek waar u onder behandeling bent.
    Heeft u een begeleider die met u meereist naar het BovenIJ? Vraag uw begeleider dan om buiten het ziekenhuis op u te wachten.

  • Hoe werkt de coronacheck bij een afspraak in het BovenIJ?

    Komt u voor een afspraak op de polikliniek? Dan willen wij vooraf weten of u klachten heeft die met corona te maken hebben. U ontvangt een SMS-bericht met een link naar de coronacheck. 

    Vul de coronacheck digitaal in, op de dag van uw bezoek. En laat uw mobiel met de uitslag zien bij binnenkomst in het ziekenhuis. Direct naar de coronacheck 

  • Mag ik een begeleider meenemen naar de spoedeisende hulp?

    U kunt maximaal één vaste begeleider meenemen bij een bezoek aan de spoedeisende hulp. Tijdens het verblijf op de spoedeisende hulp mag u niet wisselen van begeleider.

    Heeft uw kind spoedeisende hulp nodig, dan mogen beide ouders erbij blijven.

  • Ik ben longpatiënt en/of chronisch ziek. Mag ik naar het ziekenhuis komen?

    Als kwetsbare patiënt willen wij niet dat u naar het ziekenhuis komt, tenzij dit op verzoek van uw behandelend specialist is. Wij adviseren u bij twijfel contact op te nemen met de polikliniek.

  • Ik wil liever nu niet in het ziekenhuis komen. Mag ik mijn afspraak verzetten?

    We begrijpen dat u zich zorgen maakt. Als u uw afspraak wilt verzetten is dat mogelijk. U kunt hiervoor contact opnemen met de polikliniek of afdeling waar u onder behandeling bent.

  • Als leverancier heb ik een afspraak in het BovenIJ. Gaat deze afspraak door?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken. Bel daarom eerst met uw opdrachtgever binnen het BovenIJ om te bespreken of uw afspraak doorgaat. In het BovenIJ dragen we een mondneusmasker. We verwachten dat u een eigen mondneusmasker meeneemt.

  • Ik kom goederen afleveren bij het BovenIJ. Is dat mogelijk?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken. Het blijft mogelijk om spullen bij de leveranciersingang af te leveren. Onze medewerkers doen dat alleen wel op gepaste afstand.
    In het BovenIJ dragen we een mondneusmasker. We verwachten dat u een eigen mondneusmasker meeneemt.


Patiënt

  • Heb ik een mondneusmasker nodig in het BovenIJ?

    Ja, u heeft een mondneusmasker nodig in de publieke ruimtes in het ziekenhuis. Dit geldt voor patiënten en bezoekers vanaf 13 jaar. Ook onze medewerkers dragen beschermende middelen.

    Bent u bedlegerig, dan is het dragen van een mondneusmasker niet nodig. Gaat u van uw kamer af, naar de gang of elders in het ziekenhuis, dan draagt u wel een (niet-medisch) mondneusmasker. Heeft u geen eigen mondneusmasker dan kunt u de verpleegkundige hierom vragen.


Bezoek


Verloskunde en kraamafdeling Moeder Kind Centrum


Gezondheid


Prikposten

  • Moet ik een afspraak maken om bloed te laten prikken?

    Wij adviseren u om een afspraak te maken voor het bloedprikken. Zo helpt u mee om drukte in de gang en de wachtruimte te voorkomen. U maakt een afspraak via het patiëntenportaal Mijn BovenIJ. U heeft hiervoor een ZorgDomein verwijsnummer nodig. Dit nummer ontvangt u van uw huisarts. Klik op de orange knop 'Inloggen'. Klik vervolgens op 'Verwijsnummer' en maak een afspraak.

    Lukt het maken van een afspraak niet. Dan mag u ook zonder afspraak komen om bloed te prikken.
    Op de prikposten in de wijken kunt u geen afspraak maken. U mag zonder afspraak langskomen.

  • Hoe kan ik een afspraak maken om bloed te laten prikken?

    U maakt een afspraak via het patiëntenportaal Mijn BovenIJ. U heeft hiervoor een ZorgDomein verwijsnummer nodig. Dit nummer ontvangt u van uw huisarts. Klik op de orange knop 'Inloggen'. Klik vervolgens op 'Verwijsnummer' en maak een afspraak.

    Op onze prikposten kunt u vooraf geen afspraak maken. Dit geldt alleen voor in het BovenIJ ziekenhuis.


Verpleegafdeling


Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...