Veelgestelde vragen coronavirus

U bevindt zich hier: Home | Veelgestelde vragen coronavirus

Veelgestelde vragen coronavirus

Veelgestelde vragen over coronavirus Covid-19, update 26 maart 2020

Afspraak

  • Gaat mijn afspraak door?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken. U wordt gebeld als uw afspraak niet doorgaat. Hoort u niets van ons? Dan gaat uw afspraak in het ziekenhuis door.

    Als u koorts of klachten hebt zoals hoesten, kortademigheid of een verkoudheid, dan komt u NIET naar het ziekenhuis, maar neemt u telefonisch contact met ons op. We helpen u dan graag verder.

  • Gaat mijn operatie door?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken. Een gedeelte van de geplande operaties wordt afgezegd. Gaat uw operatie niet door? Dan wordt u hier persoonlijk over geïnformeerd. Spoedoperaties gaan vanzelfsprekend wel door evenals bevallingen.

  • Ik ben nog niet gebeld en twijfel of mijn afspraak doorgaat. Wat moet ik doen?

    Zolang u niets hoort, gaat uw afspraak gewoon door in het ziekenhuis. U kunt dan op de afgesproken dag en tijd naar het ziekenhuis komen.

  • Ik ben longpatiënt en/of chronisch ziek. Mag ik naar het ziekenhuis komen?

    Als kwetsbare patiënt willen wij niet dat u naar het ziekenhuis komt, tenzij dit op verzoek van uw behandelend specialist is. Wij adviseren u bij twijfel contact op te nemen met de polikliniek.

  • Ik wil liever nu niet in het ziekenhuis komen. Mag ik mijn afspraak verzetten?

    We begrijpen dat u zich zorgen maakt. Als u uw afspraak wilt verzetten is dat mogelijk. U kunt hiervoor contact opnemen met de polikliniek of afdeling waar u onder behandeling bent.

  • Als leverancier heb ik een afspraak in het BovenIJ. Gaat deze afspraak door?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken. Bel daarom eerst met uw opdrachtgever binnen het BovenIJ om te bespreken of uw afspraak doorgaat.

  • Ik kom goederen afleveren bij het BovenIJ. Is dat mogelijk?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken. Het blijft mogelijk om spullen bij de leveranciersingang af te leveren. Onze medewerkers doen dat alleen wel op gepaste afstand. 


Algemeen

  • Waar kan ik naar toe bellen als ik nog vragen heb?

    Staat uw vraag niet tussen de meestgestelde vragen? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling of met 020 - 6346999.

  • Mag ik mijn medicijnen nog gewoon afhalen bij de BovenIJ apotheek?

    U mag alleen naar de BovenIJ apotheek of het ziekenhuis komen als u geen koorts en/of klachten heeft zoals hoesten, kortademigheid of verkoudheid hebt. In sommige gevallen kunt u ook uw medicijnen laten bezorgen.

  • Ik bied aan om te helpen in het ziekenhuis. Kan dat?

    We voelen ons enorm gesteund door iedereen die spontaan hulp aanbiedt. In het ziekenhuis nemen we maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken, we proberen bijvoorbeeld om zo min mogelijk mensen samen te laten komen. Het klinkt tegenstrijdig omdat de werkdruk van ons personeel hoog is. Maar om u, onze patiënten en onze medewerkers te beschermen, kunnen we nu niet ingaan op uw aanbod.


Bezoek

  • Met hoeveel personen mag ik iemand bezoeken?

    Patiënten mogen tijdens de bezoekmogelijkheid maximaal één persoon per dag ontvangen.

    Let op: de bezoektijden zijn aangepast:
    - 3 Oost: 14.30 – 15.00 uur - 3 West: 15.00 – 15.30 uur

    • Op de kinderafdeling mogen beide ouders aanwezig zijn. Ander bezoek is niet toegestaan.
    • Op het Moeder Kind Centrum mag één begeleider, bijvoorbeeld de partner, aanwezig zijn. Ander bezoek is niet toegestaan.
    • Op de afdeling Verloskunde is alleen de partner welkom. Ander bezoek is niet toegestaan.
    • Wij vragen u om gepaste afstand te bewaren tot anderen.

    Het is niet toegestaan op bezoek te komen als u koorts en/of klachten heeft zoals hoesten, kortademigheid of verkoudheid. Twijfelt u? Neem dan eerst telefonisch contact op met ons op via 020-6346346.

  • Mag ik iemand bezoeken in het BovenIJ ziekenhuis?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om verdere verspreiding van het virus zoveel als mogelijk tegen te gaan.

    • Patiënten die in het ziekenhuis liggen mogen 1 keer per dag een half uur bezoek ontvangen.
      - 3 Oost: 14.30 – 15.00 uur - 3 West: 15.00 – 15.30 uur
    • Op de kinderafdeling mogen beide ouders aanwezig zijn. Ander bezoek is niet toegestaan.
    • Op het Moeder Kind Centrum mag één begeleider, bijvoorbeeld de partner, aanwezig zijn. Ander bezoek is niet toegestaan.
    • Op de afdeling Verloskunde is alleen de partner welkom. Ander bezoek is niet toegestaan.
    • Wij vragen u om gepaste afstand te bewaren tot anderen.

    * Het is niet toegestaan op bezoek te komen als u koorts en/of klachten heeft zoals hoesten, kortademigheid of verkoudheid. Twijfelt u? Neem dan eerst telefonisch contact op met ons op via 020-6346346.

  • Ik voel mij niet lekker. Mag ik nog iemand bezoeken of naar het ziekenhuis komen?

    Nee. Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken.

    Het is niet toegestaan op bezoek te komen als u koorts en/of klachten heeft zoals hoesten, kortademigheid of verkoudheid. Twijfelt u? Neem dan eerst telefonisch contact op met ons op via 020-6346346.

  • Kan ik bloemen laten bezorgen bij iemand die is opgenomen met corona?

    Nee, helaas is het niet mogelijk om bloemen te laten afleveren voor patiënten die opgenomen zijn op een corona afdeling.


Verloskunde en kraamafdeling Moeder Kind Centrum


Radiologie

  • Kan ik nog bij de afdeling Radiologie terecht?

    Een aantal medewerkers van de afdeling Radiologie is besmet geraakt met het coronavirus. Het BovenIJ ziekenhuis heeft daarop besloten de radiologische zorg tijdelijk af te schalen. Dit betekent dat er wordt gewerkt in een weekenddienstsituatie. Patiënten die een afspraak hadden, zijn afgebeld en krijgen persoonlijk bericht. De afdeling is inmiddels grondig gereinigd volgens de Corona richtlijnen zodat we van daaruit weer kunnen gaan opstarten.


Bijeenkomsten

  • Waarom worden bijeenkomsten in het BovenIJ ziekenhuis afgezegd?

    Vanwege het coronavirus nemen we extra maatregelen. Dat doen we om besmettingsgevaar onder medewerkers en patiënten te beperken. Dit geldt vooralsnog voor alle bijeenkomsten in het ziekenhuis tot en met 1 juni, dus ook patiëntenvoorlichtingen en huisartsenbijeenkomsten.


Gezondheid


(Geplande) operatie


Prikposten


Verpleegafdeling


Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...