Nu ook Thuismeten bij hartrevalidatie

Een hartziekte is een ingrijpende gebeurtenis, die voor veel onzekerheid kan zorgen. Daarom zet het BovenIJ nu ook Thuismeten in bij hartrevalidatieprogramma’s. Dat helpt patiënten om weer meer vertrouwen in hun lijf te krijgen.
Beweging
In een hartrevalidatieprogramma worden patiënten begeleid door een team van zorgprofessionals op allerlei gebieden, zoals: bewegen, ademhaling, ontspanning en leefstijl. De Thuismeten app biedt daarbij extra ondersteuning.
In de app houden patiënten zelf bij welke activiteiten ze doen en hoe “zwaar” zij die ervaren. Dit doen zij naast de wekelijkse bezoeken aan de afdeling Revalidatie & Herstel in het BovenIJ. ‘Wordt er te weinig bewogen, dan krijgen wij een melding en gaan we in gesprek met de patiënt,’ vertelt BovenIJ-fysiotherapeut Loeka Klok. ‘Mogelijk heeft de patiënt extra advies nodig,’. Ook meldingen van te zware inspanning worden besproken. ‘Zo kunnen wij beter helpen bij de opbouw van de belasting,’ aldus Loeka.
Welzijn
Eens per week kan de patiënt in de Thuismeten app ook invullen hoe het gaat op het gebied van slapen, stemming en gezond eten. Wanneer nodig, wordt de patiënt doorgestuurd naar de “Zelfzorg” informatie in de app. Daar zijn ontspanningsoefeningen en andere tips te vinden.
Betrouwbare informatie
Een groot voordeel van de Thuismeten app voor hartrevalidatiepatiënten is dat zij daar betrouwbare informatie kunnen vinden, die van BovenIJ-zorgprofessionals zelf afkomstig is. De patiënt kan in de app terug vinden wat te doen bij pijn op de borst en wat te verwachten bij bepaalde medicatie. Ook kunnen de trainingsschema’s worden geraadpleegd.
Thuismeten bij hartrevalidatie is daarmee écht ondersteunend aan het revalidatieprogramma en geeft de patiënt extra grip op de eigen gezondheid en het herstel.
Lees meer op de pagina Thuismeten en in de folder Thuismeten tijdens uw hartrevalidatieprogramma.

Digituin BovenIJ
Heeft u moeite met de toegang naar Mijn BovenIJ of de BeterDichtbij app? Speciaal voor u hebben we de Digituin.
In het BovenIJ kunt u de Digituin inlopen voor hulp en uitleg bij onze digitale zorgmiddelen. U vindt de medewerkers van de Digituin in de centrale hal van het ziekenhuis. Zij kunnen u bijvoorbeeld helpen met inloggen op patiëntenportaal Mijn BovenIJ of het installeren en gebruiken van de BeterDichtbij app.
Bekijk Mijn BovenIJ