15 mei 2019

BovenIJ apotheek bestaat 10 jaar

golf
  1. Home
  2. Nieuws
  3. BovenIJ apotheek bestaat 10 jaar

De BovenIJ apotheek bestaat 10 jaar en is uitgegroeid van een ‘gewone apotheek’ tot een apotheek die specialistische zorg op maat kan aanbieden. Twee ‘nieuwe’ apothekers stellen zich voor en vertellen wat zij voor u willen betekenen.

Apothekers Jelmer Faber en Christine van Sasse van IJsselt zijn als apothekers verbonden aan de poliklinische apotheek.

‘Ik wil dat patiënten positief zijn over onze service,’ vertelt Jelmer Faber. ‘Een apotheek waar u veilig en snel uw medicijnen kunt ophalen. En waar alle specialisten met vertrouwen patiënten naar toe sturen voor de zorg die zij nodig hebben."

Veilige service

Bij de BovenIJ apotheek kunt u terecht voor uw medicijnen na uw bezoek aan de polikliniek of na ontslag uit het ziekenhuis. Jelmer Faber: ‘Wij hebben een breed assortiment waardoor u vaak meteen uw medicijnen kan meenemen. Dit is makkelijk, want dan kunt u na uw ziekenhuisbezoek direct naar huis. Daarnaast hebben wij korte lijnen met de specialisten in het ziekenhuis en kunnen we, met uw toestemming, meelezen in uw ziekenhuisdossier. Hierdoor zijn we goed geïnformeerd en zorgen we voor een veilige en snelle verwerking van uw recept.’

Vriendelijk contact

De heer Wijtenburg komt regelmatig bij de BovenIJ apotheek. ‘Ik woon in de buurt van het ziekenhuis en het is prettig dat ik dichtbij mijn medicijnen op kan halen. De assistentes zijn altijd even vriendelijk en de apotheek ziet er professioneel uit. Het is een fijne apotheek.’ Aan de wachttijd zou nog wel iets kunnen verbeteren aldus de heer Wijtenburg. ‘Overdag is het eigenlijk altijd druk bij de apotheek, dus ik ga dan meestal aan het einde van de middag, dan is het rustiger. En als je de medicijnen vooraf al besteld hebt, dan gaat de verwerking ook sneller zodra je aan de beurt bent. Maar ik kan me voorstellen dat als je ziek bent en je voelt je niet lekker, je snel naar huis wilt. De wachttijd, hoe kort soms ook, kan dan heel vervelend zijn.’  

Apotheker Jelmer Faber herkent dit wel. ‘Sinds kort hebben we een nieuw wachtsysteem. Dit geeft duidelijker aan hoe lang de wachttijd is. Hierdoor weet de patiënt waar hij/zij aan toe is en kunnen wij de wachttijd beter beheersen. Uit het systeem blijkt dat de gemiddelde wachttijd minder dan 6 minuten is. We zijn vaak het eindstation van het ziekenhuisbezoek en daardoor kan dit toch als lang worden ervaren. Dat snap ik. Aan ons de schone taak om creatief te zijn en de wachttijd(beleving) zo optimaal mogelijk te maken.' 

Filmpje in plaats van bijsluiter

‘Het is belangrijk dat patiënten goed geïnformeerd zijn over hun medicijnen’, vertelt apotheker Christine van Sasse van IJsselt. ‘Wist u dat slechts 1 op de 4 mensen begrijpt wat er in de bijsluiter staat? Patiënten die het lastig vinden om de bijsluiter te lezen, sturen we een link naar een animatiefilmpje over hun medicijnen. De films zijn gemaakt door Stichting Kijksluiter en beschikbaar in het Nederlands, Engels, Turks en Arabisch.’

Wij horen graag van u

Christine van Sasse van IJsselt: ‘Het is enorm belangrijk dat mensen hun medicijnen goed gebruiken. ‘Heeft u een vraag over uw medicijnen? Kom gerust even langs en stel uw vraag aan de assistente of apotheker of app ons via de BeterDichtbij app. Wij zijn ervoor om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, nu en in de toekomst.’

Apothekers Jelmer Faber en Christine van Sasse van IJsselt zijn als apothekers verbonden aan de poliklinische apotheek.

‘Ik wil dat patiënten positief zijn over onze service,’ vertelt Jelmer Faber. ‘Een apotheek waar u veilig en snel uw medicijnen kunt ophalen. En waar alle specialisten met vertrouwen patiënten naar toe sturen voor de zorg die zij nodig hebben."

Veilige service
Bij de BovenIJ apotheek kunt u terecht voor uw medicijnen na uw bezoek aan de polikliniek of na ontslag uit het ziekenhuis. Jelmer Faber: ‘Wij hebben een breed assortiment waardoor u vaak meteen uw medicijnen kan meenemen. Dit is makkelijk, want dan kunt u na uw ziekenhuisbezoek direct naar huis. Daarnaast hebben wij korte lijnen met de specialisten in het ziekenhuis en kunnen we, met uw toestemming, meelezen in uw ziekenhuisdossier. Hierdoor zijn we goed geïnformeerd en zorgen we voor een veilige en snelle verwerking van uw recept.’

Vriendelijk contact
De heer Wijtenburg komt regelmatig bij de BovenIJ apotheek. ‘Ik woon in de buurt van het ziekenhuis en het is prettig dat ik dichtbij mijn medicijnen op kan halen. De assistentes zijn altijd even vriendelijk en de apotheek ziet er professioneel uit. Het is een fijne apotheek.’ Aan de wachttijd zou nog wel iets kunnen verbeteren aldus de heer Wijtenburg. ‘Overdag is het eigenlijk altijd druk bij de apotheek, dus ik ga dan meestal aan het einde van de middag, dan is het rustiger. En als je de medicijnen vooraf al besteld hebt, dan gaat de verwerking ook sneller zodra je aan de beurt bent. Maar ik kan me voorstellen dat als je ziek bent en je voelt je niet lekker, je snel naar huis wilt. De wachttijd, hoe kort soms ook, kan dan heel vervelend zijn.’


De heer en mevrouw Wijtenburg

Apotheker Jelmer Faber herkent dit wel. ‘Sinds kort hebben we een nieuw wachtsysteem. Dit geeft duidelijker aan hoe lang de wachttijd is. Hierdoor weet de patiënt waar hij/zij aan toe is en kunnen wij de wachttijd beter beheersen. Uit het systeem blijkt dat de gemiddelde wachttijd minder dan 6 minuten is. We zijn vaak het eindstation van het ziekenhuisbezoek en daardoor kan dit toch als lang worden ervaren. Dat snap ik. Aan ons de schone taak om creatief te zijn en de wachttijd(beleving) zo optimaal mogelijk te maken.'

Filmpje in plaats van bijsluiter
‘Het is belangrijk dat patiënten goed geïnformeerd zijn over hun medicijnen’, vertelt apotheker Christine van Sasse van IJsselt. ‘Wist u dat slechts 1 op de 4 mensen begrijpt wat er in de bijsluiter staat? Patiënten die het lastig vinden om de bijsluiter te lezen, sturen we een link naar een animatiefilmpje over hun medicijnen. De films zijn gemaakt door Stichting Kijksluiter en beschikbaar in het Nederlands, Engels, Turks en Arabisch.’

Wij horen graag van u
Christine van Sasse van IJsselt: ‘Het is enorm belangrijk dat mensen hun medicijnen goed gebruiken. ‘Heeft u een vraag over uw medicijnen? Kom gerust even langs en stel uw vraag aan de assistente of apotheker of app ons via de BeterDichtbij app. Wij zijn ervoor om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, nu en in de toekomst.’

De BovenIJ apotheek is van maandag t/m vrijdag geopend van 08:00-23:00. In het weekend van 08:30-23:00. In de avond, in het weekend en op feestdagen geldt wel een aangepast tarief. Dan is de BovenIJ apotheek ook de dienstapotheek van Amsterdam Noord.



Deze website plaatst cookies. Dit doen we om onze site gebruiksvriendelijker te maken, onder andere door analyse van het bezoekersgedrag. Maar u blijft anoniem. Als u verder surft, accepteert u onze cookies.

Terug naar bovenScroll naar boven