Wanneer uw huisarts u heeft doorverwezen naar een specialist, dan kunt u zelf een afspraak maken op een van onze poliklinieken. De huisarts geeft u een verwijsbrief mee voor de specialist. De huisarts kan uw verwijsbrief ook digitaal versturen naar het BovenIJ ziekenhuis. In dat geval nemen wij telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak.
Klik op overzicht poliklinieken voor de telefoonnummers voor het maken van een afspraak. Kijk bij wachttijden om te zien hoe lang de wachttijd is voor een afspraak op de polikliniek.
Op de route informatiezuil in de hal vindt u de namen van de poliklinieken en het bijbehorend routenummer. Als u het routenummer op de borden van de bewegwijzering volgt brengt dit u naar de juiste polikliniek.
Dit is voortaan mogelijk. Op de pagina Bloedprikken - voorbereiding leest u hoe u dit moet doen. U kunt via Mijn BovenIJ doen of met een ZorgDomein verwijsnummer van de huisarts.
Het is van belang dat u zich voorbereidt op een bezoek aan de polikliniek. Het is handig om thuis te bedenken wat u allemaal aan de arts wilt vragen. Maak de arts duidelijk wat uw verwachtingen zijn ten aanzien van de behandeling.
Meld het ons wanneer u het afgelopen jaar in een ziekenhuis in het buitenland bent geweest. U kunt mogelijk besmet zijn met de MRSA-bacterie en wij willen voorkomen dat deze ziekenhuisbacterie zich in ons ziekenhuis verspreidt. U hoeft zelf absoluut geen last te ondervinden van deze bacterie, maar MRSA is gevaarlijk voor patiënten die als gevolg van hun ziekte een verminderde weerstand hebben.
Lees hoe u toestemming geeft voor het delen van uw medische gegevens.
Als u voor de eerste keer in ons ziekenhuis komt, laat u bij het Opname- en Inschrijfbureau een patiëntenplaatje maken. Dit 'plaatje' is een sticker met een streepjescode. Hierop worden uw gegevens als naam, geboortedatum en verzekering vastgelegd.
Meldt u zich ook bij het Opname- en Inschrijfbureau wanneer uw gegevens veranderd zijn (bijvoorbeeld een adreswijziging of verandering van huisarts). Het Opname- en Inschrijfbureau is geopend op werkdagen van 08.30 - 17.00 uur.
Heeft u een belangrijke reden waarom u niet kunt komen op uw afspraak? Neem contact op met de polikliniek. Gaat het om een opname? Bel dan het patiënten service bureau. Bel zo snel mogelijk, maar uiterlijk 24 uur voor uw afspraak. Gebruik niet het contactformulier of het reageerformulier op deze website om een afspraak te verzetten of af te zeggen. Mogelijk bereikt uw bericht dan niet op tijd de polikliniek.
Wilt u deze pagina delen via Social media? Accepteer dan eerst de functionaliteit cookies.