Digitale zorg

golf
  1. Home
  2. Praktische informatie
  3. Digitale zorg

Digitale zorg

Als patiënt van het BovenIJ kunt u gebruik maken van verschillende app’s en websites. Op deze pagina vindt u een overzicht van digitale middelen in het BovenIJ.

BeterDichtbij

BeterDichtbij is een app waarmee u kunt beeldbellen en appen met zorgverleners van het BovenIJ. Al onze poliklinieken zijn bereikbaar via BeterDichtbij. U kunt berichten en foto’s sturen of vragen stellen. U krijgt binnen 3 werkdagen antwoord. Via BeterDichtbij kunt u ook beeldbellen met uw arts. Dit is op afspraak. Het beeldbellen is een digitaal consult. U hoeft dan niet naar het ziekenhuis te komen.

BeterDichtbij app

DigiD

Met uw DigiD laat u zien wie u bent als u op internet iets regelt. Of dat nou bij de overheid is, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds. In het BovenIJ heeft u een DigiD nodig om te kunnen inloggen op Mijn BovenIJ. Via de website van DigiD kunt u iemand machtigen om mee te kijken in uw medisch dossier.

DigiD website

Mijn BovenIJ patiëntenportaal 

Via het patiëntenportaal Mijn BovenIJ kunt u meekijken in uw medisch dossier. U kunt inloggen met uw DigiD. In Mijn BovenIJ vindt u uw afspraken, brieven, folders en uitslagen van onderzoeken. Voorafgaand aan uw afspraak, kunt u op Mijn BovenIJ alvast vragenlijsten invullen. Tot slot kunt u via Mijn BovenIJ online een afspraak maken bij onze bloedafnamepoli.

Mijn BovenIJ 

Online geboorteaangifte

Als uw kindje geboren wordt in het BovenIJ, dan kunt u online geboorteaangifte doen bij de gemeente Amsterdam. U hoeft dan niet meer naar het Stadsloket.

Geboorteaangifte

PATIENT+

De keuzehulp van PATIENT+ is een online tool die u helpt om beter te begrijpen wat goed is voor u in uw situatie. Als er een keuzehulp beschikbaar is, ontvangt u per e-mail een link met gebruikersnaam en wachtwoord om in te loggen. De keuzehulp geeft informatie over uw ziekte en de mogelijke behandelingen. Zo bent u goed voorbereid om samen met uw arts te beslissen over uw behandeling.

PATIENT+ keuzehulp 

Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)

In een PGO app kunt u informatie downloaden van verschillen partijen, zoals uw huisarts, de apotheek en ziekenhuizen waar u ooit behandeld bent. Zo heeft u al uw zorginformatie op één plek. Het BovenIJ is ook aangesloten op PGO. Dat betekent dat u uw BovenIJ-gegevens veilig kunt downloaden in een PGO app.

PGO

SkinVision

SkinVision is een app waarmee u symptomen van huidkanker in een vroeg stadium kunt ontdekken. Heeft u een plekje op de huid waarover u twijfelt, dan kunt u deze zelf scannen met de camera van uw telefoon via de SkinVision app. De app beoordeelt het risico en adviseert of het nodig is om naar de dokter te gaan. Voor de SkinVision app moet u betalen. Veel zorgverzekeraars vergoeden de app.

SkinVision

Thuismeten

Voor verschillende behandelingen in het BovenIJ is er de Thuismeten app. U kunt met de Thuismeten app uw klachten bijhouden en eenvoudige metingen invoeren, die u thuis zelf doet. In de Thuismeten app vindt u ook informatie over uw ziekte en behandeling en krijgt u handige tips. De zorgverlener kijkt op afstand hoe het met u gaat en neemt contact met u op als dat nodig is.

Thuismeten

ZorgDomein

Als u door uw huisarts wordt verwezen naar het BovenIJ, gaat dat via ZorgDomein. Als patiënt ontvangt u een e-mail van ZorgDomein, of krijgt u een geprint bericht. U kunt inloggen op de website van ZorgDomein met een SMS-code om de verwijzing te bekijken, maar dat hoeft niet. In de e-mail of het geprinte bericht staat alle informatie die u nodig heeft.

ZorgDomein website

Digitale vragen

Heeft u vragen over hoe u aan de slag kunt met de apps en digitale middelen van het BovenIJ? We helpen u graag. U kunt terecht bij het Patiëntenservicebureau, rechts naast de receptie, met uw vragen. U kunt uw vragen ook stellen op . Binnen 2 werkdagen reageren we op uw vraag. 

Vragen over digitale middelen?

Heeft u vragen over Mijn BovenIJ of de BeterDichtbij app? Of wilt u iets weten over Thuismeten? U kunt terecht bij het Patiëntenservicebureau.

In het BovenIJ kunt u terecht bij het Patiëntenservicebureau voor hulp en uitleg bij onze digitale zorgmiddelen. Het Patiëntenservicebureau vindt u meteen rechts naast de receptie.

Zij kunnen u bijvoorbeeld helpen met inloggen op patiëntenportaal Mijn BovenIJ of het installeren en gebruiken van de BeterDichtbij of Thuismeten app. U kunt uw vraag ook mailen naar

Terug naar bovenScroll naar boven