Klacht indienen

U bevindt zich hier: Home | Patiënt | Compliment, klacht of suggestie? | Klacht indienen

Klacht indienen

Bent u ontevreden? Laat het ons weten, dan kunnen wij samen met u naar een oplossing zoeken. De snelste manier om de oorzaak van uw klacht weg te nemen is natuurlijk om deze te bespreken. Vaak voorkomt een gesprek verdere onduidelijkheden en biedt het een opening naar een oplossing.

Er zijn verschillende mogelijkheden waarop u uw klacht naar voren kunt brengen.

Klacht direct bespreken

De snelste manier om de oorzaak van uw klacht weg te nemen is deze te bespreken met de betreffende zorgverlener. U kunt uw klacht ook bespreken met de leidinggevende van de betreffende afdeling. Samen overlegt u dan hoe het probleem opgelost kan worden. Vaak voorkomt zo'n gesprek verdere onduidelijkheden.

Wenst u geen gebruik te maken van deze mogelijkheid, of u bent niet tevreden met de uitkomst van het gesprek, dan kunt u uw klacht bespreken met de klachtenbemiddelaar. Als u niet tevreden bent over de manier waarop wij uw klacht hebben opgelost ontstaat er een geschil. Dit geschil kunt u voorleggen aan de klachtencommissie.

Geheimhouding

De klachtenbemiddelaar en de leden van de klachtencommissie hebben geheimhoudingsplicht. Alleen na uw toestemming krijgen zij inzage in uw medische/verpleegkundige gegevens en nemen zij contact op met de betrokkene(n). De afspraken over de omgang met gegevens van patiënten vindt u in het Privacyreglement van het BovenIJ ziekenhuis.

Wat doen we met uw klacht?

Als u een klacht indient bij de klachtenbemiddelaar of de klachtencommissie, wordt deze geregistreerd. De gegevens worden anoniem in een rapportage verwerkt. Deze rapportage wordt voorgelegd aan de directie en het management van het BovenIJ ziekenhuis.

U kunt hieronder het laatste Klachtenjaarverslag van het BovenIJ ziekenhuis downloaden.

Wilt u deze pagina delen via Social media? Klik dan hier.

Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...