Patiënt

U bevindt zich hier: Home | Veelgestelde vragen | Patiënt

Patiënt

  • Waar vind ik informatie over orgaandonatie?

    Op de website van de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) kunt u antwoorden vinden op uw vragen over orgaandonatie en transplantatie, zols De vijf meestegestelde vragen over orgaandonatie.

     

  • Hoe kan ik een second opinion krijgen?

    Als u besluit tot het aanvragen van een second opinion kunt u dit bespreken met uw behandelend arts of uw huisarts. Zij kunnen u helpen met uw aanvraag. De arts die een tweede mening geeft, neemt de behandeling niet over.

    Controleer van tevoren uw polisvoorwaarden of het vragen van een tweede mening vergoed wordt.

    Meer informatie over het aanvragen van een second opinion vindt u op de website van de Patiëntenfederatie Nederland.

  • Ik heb behoefte aan begeleiding bij of een gesprek over mijn ziekte. Tot wie kan ik me wenden?

    Binnen het BovenIJ ziekenhuis zijn diverse gespecialiseerde verpleegkundigen werkzaam die u kunnen begeleiden bij uw ziekte en de gevolgen daarvan voor uw dagelijks leven. Denkt u daarbij aan verpleegkundigen op het gebied van de oncologie, de mammacare, longaandoeningen, hartfalen of hartrevalidatie, incontinentie en stomazorg. Uw specialist kunt u naar hen doorverwijzen maar u kunt ook zelf een afspraak met hen maken.
    Daarnaast is het mogelijk om een afspraak te maken met het medisch maatschappelijk werk. Zij helpen bij het zoeken naar mogelijkheden om met de problemen als gevolg van uw ziekte om te gaan. Met vragen van levensbeschouwelijke aard kunt u er ook terecht. Verder kan de medisch psycholoog een bijdrage aan uw behandeling leveren.

     

  • Kan het BovenIJ een tolk voor mij regelen?

    Het Tolk- en Vertaalcentrum Nederland biedt hulp bij de communicatie tussen anderstalige patiënten en medewerkers van het ziekenhuis. Meestal gebeurt dit via de telefoon. Soms komt een tolk naar het ziekenhuis. Een tolk kan door een medewerker van het ziekenhuis worden aangevraagd. Als de tolk door het ziekenhuis wordt aangevraagd, zijn er voor u geen kosten aan deze dienstverlening verbonden.

     

  • Hoe lang is de wachttijd voor mijn bezoek aan de polikliniek of voor mijn operatie?

    De wachttijden kunnen per polikliniek, per operatie en per specialist verschillen. Ook kunnen de wachttijden in de loop van de tijd veranderen. Zie ook het overzicht van wachttijden.

  • Ik wil graag brochures aanvragen. Hoe doe ik dat?

    Brochuremateriaal dat voor u van belang is, ontvangt u op de polikliniek of op de afdeling waar u verblijft of wordt behandeld. De meeste brochures zijn ook te vinden op de website.

     


Cookie Policy

Deze site gebruikt cookies om ervoor te zorgen dat we u de best mogelijke ervaring geven.
Strict noodzakelijke cookies
Deze cookies zijn strikt noodzakelijk om over de site te navigeren, of om te voorzien in door u aangevraagde faciliteiten.
Functionaliteitscookies
Deze cookies verbeteren de functionaliteit van de website door het opslaan van uw voorkeuren.
Prestatiecookies
Deze cookies helpen om de prestaties van de website te verbeteren, waardoor een betere gebruikerservaring ontstaat.
Online surfgedrag gebaseerde reclame cookies
Deze cookies worden gebruikt om op de gebruiker toegesneden reclame en andere informatie te tonen.
Meer weten...